JÄVLIGT VIRRIGT INLÄGG

JAG ÄR HEMMA I BÅTEN NUUUUU! Eller hehe... Har vart det i några timmar då men har verkligen inte haft orken att skriva. Jag har iaf vart med om vääääldigt mycket dom här senaste dagarna.(LÄS OM DU ORKAR OCH VILL VETA OM MIN ''RESA'') Det började ju med att jag och min familj skulle ut i öknen med bilen i några dagar. Och vi åkte ju i tisdags och då så åkte vi till en gammal stad och gick in i värsta gladiator byggnaden. Sten cool var den alltså! Sen så åkte vi bil i några timmar och så kollade vi på hus i grottor. HAHAHA:) Sounds sick I know. Men vi var också och kollade i ett hus(grotta) där Luke Skywalker i star wars bodde i filmen. Jag är cool. Sen så åkte vi till ett hotell som inte var sådär jättefint men helt okej men maten där var verkligen inte okej. Så jäkla äcklig det var alltså. Uäähhhh.

Men dagen efter så begav vi oss iallafall till värsta berget som det var en jättestor by på. Det kryllade av turister där som gick upp och ner för the mountain. Vi blev guidade av en man som hette Abdull och efter ett tag så sa han att han ville att vi skulle bo hos honom i en vecka. Snäll fast lite läskigt kanske? hahah.
Efter han hade guidat oss massa så gick vi och åt lunch och sen så satte vi oss i bilen och körde till en annan stad! Fast där var vi bara jättesnabbt. Egentligen skulle vi sova i en sån där grotta där men vi ändrade oss och åkte istället då till ett jätteeefint hotell som hette Sahara och låg i Sahara:)

Nästa morgon(idag) så fick vi gå upp klockan 05.00 för vi skulle rida kamel klockan 06.00 i öknen! Det var iaf rätt kul att rida kamel! Haha. Men när vi stod och tog kort på solnedgången  så kom det en kille på en häst och sa att jag skulle hoppa upp på den. Och när jag gjorde det började hästen gallopera baaaaajsa mycket och snabbt! Jag höll ju knappt i mig heller och det kändes verkligen som att jag skulle ramla av!
Men efter allt det gick vi iallafall tillbaka till hotellet och åt frukost och sen så åkte vi hem. Det tog typ sex timmar men jag lovar det kändes som högst tre!

Jag har alltså vart med om mycket det här lovet. Jag har både fått sitta på en åsna, rida på en kamel och gallopera med en häst. Det händer inte alltid det.

Juste, jag, pappa och mamma blev typ magsjuka också!? Eller mamma och pappa mest men det måste vara från den äckliga maten på det första hotellet! (Va typ baaaa liksom tvuuuuungen att säga det tyyyp!)

Dom här fotona är bara en början på höstlovets tuuusen bilder.
Fler kommer!


Kommentarer
Postat av: marika

Du verkar ha haft det sypper bra <3 saknar dig

när kommer du hem?

2009-10-29 @ 21:03:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0